Biking


Biking (også kendt som Spinning, Indoor Cycling m.m.)  henvender sig først og fremmest til alle der ønsker fedtforbrænding/konditionstræning.

Det er især velegnet til de, som synes at en hel time alene på kredsløbsmaskinerne er lidt kedeligt.
Her er vi flere om det, pulsen kommer op i det røde felt, og man bliver presset til at yde lidt mere – og så er det først og fremmest sjovt!

Træningens gang
Der lægges ud med en kort opvarmning. Vi ruller stille og roligt derudaf, og intensiverer så langsomt tempo og belastning.

Herefter kører vi i 45 minutter (1 time på øvet) i skiftende tempi og belastninger, således vil der både blive kørt bjergkørsel og spurter undervejs, og syretærsklen bliver overskredet.
Vi kører ligeledes holdkørsel, hvor vi udfordrer, og dermed presser, hinanden til det yderste.

Er der forskel på træningen de forskellige ugedage?
Begynder, 35+ og Normal er principielt det samme hold, blot bliver der holdt en lille pause på begynderholdet.
Har man aldrig siddet på en biking-cykel før, anbefales det at starte på begynderholdet, hvor der vil blive givet en nøje instruktion i både indstilling af cykel og øvelser.

Det skal understreges at der på ingen af holdene stilles krav til konditionen – ALLE kan være med!