Pilates


Alle kan træne Pilates uanset form, alder og skavanker. Træningen er skånsom, men samtidigt udfordrende og koncentreret.

Pilates bygger på nogle grundprincipper, som medvirker til en god kropsholdning. Det er spænding af bækkenbund, mave, skuldre og nakke.
Derefter kommer vejrtrækning som er en vigtig del af øvelserne. Det skal hjælpe med at udføre øvelserne bedre.

Målet for Pilatestræning er at styrke og strække kroppens for- og bagside på en sådan måde, at rygraden både støttes forfra og bagfra.

Alle øvelserne er sammensat således, at du bruger alle musklerne på samme tid – stående, siddende eller liggende. Der vil komme mange gentagelser af hver øvelse og du vil mærke, at det handler om at udføre øvelsen roligt og kontrolleret, samtidigt med at det giver sved på panden. Alle øvelser kan varieres, så der er noget for enhver.

Jeg vil samtidig med Pilatesøvelserne undervise i en del Effektøvelser, som har en del af de samme grundprincipper. Det er øvelser, som kaldes funktionel træning og som kan bruges i det daglige. Jeg vil bruge små redskaber i træningen, f.eks. den lille bløde bold og elastikker, så øvelserne bliver mere effektive og udfordrende.

Vi slutter altid af med udstrækning.